söndag 17 juli 2011

Kaputt * 2

Dagen har tillbringats utomhus i det underbara vädret, det har klippts gräs (vi har otroligt mkt gräsmatta/gräsytor) samt trimrat(?!) en hel del, dock så hann jag inte klart förns det började lukta bränt från den!
Blir att åka och byta den imorgon, om vi får lägga pengar emellan och köpa en bättre så blir det nog så.
Hursom, jag hann iaf trimra klart slänten ner mot ridbanan så jag tänkte jag skulle ta den lilla styrklipparen och klippa där, då dör den också!
Den går att starta med hjälp av startgas men den formligen skyfflar ut olja, inte bra.
Så ist för att försöka laga den så blir det att köpa en ny, något åt det här hållet tror jag.

Vi har ju en rejäl åkgräsklippare av samma märke som är riktigt bra, men det är alltid bra med en mindre som är smidig.

Iaf, så här ser det ut utanför stallet.




Har även bestämt mig för hur det blir med vinterhagarna, som vi dessutom sådde in idag, eller reparerade kanske man ska säga, det blir ju alltid nött och borttrampat så det bara blir jord när hästar går för länge i en hage, så för att slippa lera till våren så sådde vi, lite väl sent iof men inga hästar ska gå där förns snön har kommit så det ska nog gå fint.
Hursomhelst, tidigare har hästarna haft varsin hage, nu lutar det kraftigt åt att slå ihop dom hagarna till en stor hage samt bygga nytt vindskydd i den.
Skulle det inte funka att ha dom i den hagen, eftersom den är mindre än sommarhagen som dom går i nu och kommer bra överrens i, så ska vi byta stolpar/tråd i sommarhagen dom går i nu så den går att använda vintertid ifall vi skulle behöva sära på dom, nu är det lite för klena stolpar samt en del vita plastpinnar och det känns helt enkelt inte säkert vintertid.

Nu är det läge för mig att hoppa i ridkläderna och bege mig ut på äventyr.

1 kommentar:

  1. Kom in på Boströms så kan jag sälja dig en ny gräsklippare som fungerar tills du är gammal och grå ;)

    SV; Då så då ska det nog gå bra med gräshagar trots allt! Spännande och fint hur som helst att ha kortklippt gräs och lite prydliga hagar innan dem får gå på betet. Låter som att dem har det toppen där ute!

    Har proppen för Lycksele kommit ut?!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.