måndag 4 juli 2011

Rymning och en liten bäbis.

När jag var halvvägs hem från stan så ringer en granne och säger att jag har en överlycklig häst på fel äng!
Prisse har då alltså smitit ur hagen och brallar runt på ängen bredvid.
Grannen står hemma på gården när jag kommer hem, hade inte fått tag i honom men iaf sett till så han inte gick upp på vägen.
Direkt Prisse såg mig kom han gåendes ungefär som han ville säga "jaha kommer du nu?"

Fixade till hagen och nu är det rejält med ström på, det var ingen ström tidigare och gräset är ju såå mkt grönare på andra sidan.

Sen kom Lisa förbi, hade med sig ett helsnyggt schabrak till mig, som hon köpt under sin semestertripp söderöver.

Sen åkte vi till grannen och spanade in fölisen, riktig liten sötsak.






Schabraket, det var svårt att få en bra bild men IRL så är det helfränt med dom lila lindorna till

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.