tisdag 19 juli 2011

Misen

9 kommentarer:

  1. Det är jag som kommer hålla i det. Än så länge är inget bokat, men vi pratar om att de som vill kommer kunna träna varannan vecka. Antingen måndag kväll eller lördag. Men som sagt, Pia ska kolla upp hur det ser ut närmre! Så när jag vet det, ska jag skicka ut intresseanmälan då. Kul att du vill vara med:)

    SvaraRadera
  2. håller absolut med, till stor del med tanke på lukas som är för smal och vägrar äta mer än han gör just nu :P

    men trots det måste det bantas lite, det finns gränser ;)

    SvaraRadera
  3. just nu går han på bete, så obegränsade mängder gräs ;D
    + lite groov när jag tar in honom

    vintertid får han i princip så mycket hö som han äter + cirka 2 kg groov + 1 kg korn. dock måste jag mixtra med mängden hela tiden för att han ska äta upp.

    har provat ge lusern, olja, vetekli och han totalvägrar ens smaka :P i höst funderar jag på att prova ge krafft rehab eller möjligtvis någon müsli.

    SvaraRadera
  4. Jag resonerar precis som du..=) Ska väll även inflika att jag tycker inte shopping är fel på något sätt så länge man ekonomiskt kan prioritera hästens välbefinnande före.
    Om du förstår hur jag menar?
    mvh/Q

    SvaraRadera
  5. jag ska ha det i åtanke :) helst skulle jag vilja att han tryckte i sig några fler kilo hö om dagen, men det gör han tyvärr inte :P

    SvaraRadera
  6. har typ provat det, emn då får han som i sig ännu mindre hö, bäst hittils, hönät! då får han i sg flera kilo mer, måste vara stimulerande att hålla på med :) nu när han går på betet är det hemskt svårt att ge krafft då han knappt äter det ur handen, han brukar äta några tuggor varje gång jag tar in honom typ :)

    SvaraRadera
  7. Daniel verkar vara en duktig hästskötare ;)

    SvaraRadera
  8. Anneli:
    Det var under protest, vem är du förresten? :)

    SvaraRadera
  9. Konstigt... Känner igen det där...;)
    Jag är Daniels kusin =)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.