måndag 18 juli 2011

Inte mig emot.

Det skulle ju regna idag, men det gör mig ingenting att det är uppehåll.
Hade visserligen planerat att städa inne idag och det pysslas det med för tillfället.

Nu är det storrengöring av badrummet.

Ska försöka hinna greja lite ute idag också, har lite ogräs kvar runt ridbanan och det är ju så mkt roligare att vara ute och greja än inne.

Dressyrträningen är framflyttad till imorgonkväll ist, det gör inte mig något.
Jag är ändå ledig :) eller det var väl att ta i.

Förhoppningsvis kan jag lura Danne att åka på Plantagen och köpa mer blommor, kom ju på att jag har en blomlåda som ska hänga utanför fönstret i stallet, sen tänkte jag sätta nån blomma uppe på mjölkbryggan.
Sen är jag nog nöjd.. ett tag iaf.

6 kommentarer:

  1. Hej! Har hittat till din blogg idag! Ska fortsätta följadig tänkte jag! Är det din ridbana? Har försökt leta inlägg om den men hittade ej, hur har ni gjort den? Kostnad, material osv? Den ser superfin ut! Hälsningar Ida

    SvaraRadera
  2. sv: tack för svar! Är själv inte så påläst om just natural balance skor, men tycker de verkar som ett bra alternativ :) Pratade med både min hovslagare och min veterinär idag, och dom sa både två att natural balance är BRA, men att efterföljarna equibalance är bättre. Natural balance är tydligen lite överdrivet välvda och kan rent av vara skadligt för vissa hästar. Men det är nog från individ till individ. Dock har inte ngn av mina hästar problem med varken hov/eller kotledsinflammationer (hört att NB-skorna ska vara bra mot det) Men man vill ju ändå ha det allra bästa till sina hästar :)

    SvaraRadera
  3. hon är betydligt fetare i verkligheten! ;D

    SvaraRadera
  4. Ida:
    Hej.
    Va trevligt att du gillar bloggen.
    Jo det är min ridbana.
    Ja hur vi gjort den, det vanliga sättet, grävmaskin och fixa underlaget, sen valde vi en duk som är kraftigare och mer hållbar än vanlig markduk.
    Sen har vi olika sorters stenmjöl, tanken var att vi efter att materialet satt sig skulle fylla på med en sandblandning, men jag är så nöjd med underlaget som det är nu så jag ser ingen anledning till det :)

    SvaraRadera
  5. sv: Åhhh. nu börjar jag nästan dregla! :D hahaha. Låter SJUKT gott!

    SvaraRadera
  6. Sv: Jag har också googlat men hittar heller inget :/ haha. Det enda jag hittade var ngn som skrivit om det på sin blogg.. Min hovslagare visade mig hur de ser ut idag iaf, och de påminner som sagt mycket om natural balance men är inte lika "rundade"..

    Sjukt bra att höra att de fungerar iaf! :) Har som sagt aldrig skott ngn av mina hästar med den typen av skor innan, men har hört att många säger att de ska vara bra. Vad betalar du extra för de skorna? vet att eguibalance är billigare, kostar 50 kr/par..

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.