torsdag 10 december 2009

God morgon

Det har varit ganska fullt upp sista dagarna så jag har inte riktigt kunnat ta mig tid att skriva något.

Prisse blev ju skodd i tisdags och mer nyfiken häst får man nog leta efter.
Han vill se allt vad hovslagaren gör och gärna lukta på allt.
Det ser väldigt kul ut när hovslagaren håller på med bakbenen och Prisse försöker vända sig ut och in för att kunna se.
Han sköter sig men han vill gärna se allt som händer.

Igår longerade jag Prisse och han rörde sig jättetrevligt, han fick även ta en fattning i varje varv, vilket inte händer ofta, han skötte sig mkt trevligt och såg flaschig ut stundtals.

Sen igår kväll var tanken att jag skulle lämna in några papper i brevlådan på AF samt hämta ut mitt Börjes paket och sen bege mig mot stan, lämna Annas saker sen hämta Jennifer och sen till surf för att se på hoppträningen, en provträning för ny tränare, Buster Odlander.
Ångrar att jag inte var med på provträningen då jag tyckte han verkade vettig.
Han säger saker, vilket inte alla tränare gör och han var på men han berömde en hel del också.
Hade som sagt varit kul att få vara med men det var aningens för sent påtänkt då.


Imorse klev jag upp 05.40 och var ute hos hästarna vid 6 tiden ungefär.
Vid halv/kvar i 7 var jag klar med utsläppet och hade mockat.

Får se vad dagen har att erbjuda, det blir iaf att åka och hämta ut mitt paket som ligger och väntar på mig eftersom jag var hela 24 minuter för sen igår, förstå att dom stänger så tidigt som kl 19.00.
Det hade jag inte en endaste tanke på tidigast 20.00 trodde jag dom stängde men inte det.

1 kommentar:

  1. Hallooojjsan!! Vilken otur med paketet!! Det är ingen panik för mig, utan ta med det när du ändå ska in till stan någon gång framöver:D
    Vad roligt att den nya tränaren Buster var bra!!! Är det varje onsdag kl. 20.00 eller bara tillfälligt?? Skulle gärna åka in och titta nästa onsdag om det är träning då med:D
    Mvh Anna & Tabasco:D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.