lördag 5 december 2009

Regn och plusgrader

På snö och is är en väldigt dålig kombination.
Hade tänkt till bringa kvällen i stan hos Rebecka men väglaget gör att jag faktiskt inte vill köra bil, hoppas verkligen det är bättre till imorrn kväll, om inte så blir det ingen träning.

Igår hände inte alltför mkt, prisse var ute i 50 min mest skritt lite jogg blev det.
Samt att fredagskvällen tillbringades med pannlampor i hagen och letade efter Okumas ena baksko!
Typiskt, fick även sömma på Prisses framsko.
Men snart är det måndag och då kommer hovis.

Idag har det varit en ganska lugn dag, Prisse skötte sig bara fint.
Dock har han ett skavsår på manken av det gamla täcket som inte vill försvinna helt, funderar på att göra nån speciallösning och klippa sönder nåt täcke och se om det funkar...
Iof så han är ju oklippt och det är plusgrader så han bör klara sig utan täcke nattetid.

Jag trodde förresten att Danne höll på att förstöra min tvättmaskin idag!
Han hade skruvat i en traktor som var väldans skitig, så han skulle tvätta sin mekvinteroverall och jag frågade om han tömt alla fickor "Joo då det är gjort"
efter sisådär 30 min när jag går förbi dörren till källaren, hör jag hur det låter som en stenkross i källaren! Panik!
Springer ner och stänger av maskinen, då låg det några skruvar i maskinen, så som tur var så var det bara dom och inget hade gått sönder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.