måndag 14 december 2009

Oväntat.

Igår kväll var jag och Prisse med på hoppträningen!
Förra hoppträningen var i maj så det var ett tag sen, har som ni vet skuttat lite här hemma nångång.
Men det går nog att räkna på en hand tror jag.
Iaf fick sällskap av Lisa till träningen och det var mkt uppskattat så jag slapp åka själv + att det är mkt roligare med trevligt sällskap.

Hoppträningen då, hur gick den.
Ja den gick väl som väntat, piggelin häst som inte riktigt vet vart han ska ta vägen ibland för det är ju så otroligt kul att hoppa!

Såhär såg övningen ut, strecken längst ner och längst upp är travbommar på volt.



Blev en bana av det och höjden slutade på 75-80 cm.
Han blev lite trött mot slutade och bockade lite och studsade i sidleds men då var vi i princip klara.
Han skötte sig helt ok med tanke på att det var så himla länge sen vi var i grupp och hoppade.

Idag har vi varit ute och skrittat i snön, har kommit runt 5 cm snö idag.
Jag hade trott att han skulle vara seg idag men han var pigg och nyfiken på det mesta, skrittade på långa tyglar och använde i princip bara rösten.
Det blev lite skutt och han blåste upp sig lite för nån mindre snövall osv men jag satt mest bara och fnissade åt honom. Han är för himla go.

1 kommentar:

  1. hihiih du måste ju vara med på julklappshoppningen med prissenisse:D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.