torsdag 31 december 2009

Sista dagen

Idag är sista dagen på 2009.

Borde väl försöka mig på att summera året.

Med Prisse har det gått först framåt sen tog det stopp pga sadelproblem, sen var han aningens lätt bak.
Blev behandlad av ET ett flertal gånger.
Sen hittade vi en sadel som han gillade lika mycket som jag och vi började hitta varandra på riktigt, men vi höll oss mest hemma pga tidsbrist hos min tränare.
Sen blev sadeln för liten och vi var utan sadel ett tag sen har vi även startat en hopptävling tillsammans, det verkar som att det blir en tävling per år för oss inom hoppningen.
Iof så har det bara blivit en dressyrtävling i år också.
Sadeln håller på att vara dags att värma ut igen och jag hoppas han inte blir bredare än vad sadelns maxbredd är.
För issåfall blir det nog jobbigt att hitta en ny sadel till honom, då han är väldigt kräsen.

Nästa år ska jag även försöka mig på att hitta en hoppsadel så vi kan börja hoppa lite mer seriöst och förhoppningsvis både få en träningsplats inom hoppningen samt tävla lite mer än en gång per år i hoppning.
Dressyren så ska vi självklart fortsätta som huvudgren.

Med Okuma så började året väldigt lugnt med igångsättning från skada, igångsättningen gjordes extremt försiktigt och långsamt, i April tävlade vi dressyr, sen har vi fortsatt träna här hemma och det har gått både uppåt och åt sidorna ;) eftersom herrn i fråga har en del humör.
Oftast har det gått bra.
Tävlade för andra gången det här året i senhöst/vintras och sen tyckte jag att sadeln inte låg optimalt längre så då var vi utan sadel och red barbacka ca 1 månad för att sen hitta en sadel som ligger ok som han (och KC) fick i julklapp.

Nästa år så ska vi träna mer och tävla mer dressyr.

Med KC började året väldigt lugnt med igångsättning från skada och det var först i våras ungefär som vi verkligen hittade varann och jag insåg hur han vill bli riden för att han ska gå bäst.
KC har inte tävlat något under året, då jag inte tyckt han varit redo för det.
Har haft lite problem att hitta en sadel som fungerar bra på KC men hu har han fått sig en sadel som passar bra och som han trivs i.

Nästa år ska vi träna mer och börja bege oss ut på tävlingsbanorna och se huruvida han uppskattar det, möjligheten finns att han har lite väl klent psyke för att tycka att det är kul på tävlingsbanan, i sådanafall håller vi oss hemma och tränar på.


Sen sist jag skrev har jag och Lisa varit ute och ridit några ggr och idag har vi varit ute och kört KC, han skötte sig som vanligt bra.

Igår var jag in till stan för att handla lite, det slutade med att vi kom hem med
en 50" TV (blev tyvärr 2" mindre än förut men den här har visst ett annat format så bilden är större än gamla ändå)
Ett supersnyggt rött schabrak och matchande benlindor
4 vita benlindor
1 par helskodda jeansridbyxor
1 par batteriuppvärmda sockar
1 par batteriuppvärmda handskar (som jag tyvärr måste lämna tillbaka då dom inte funkar som dom ska)
Gardiner
OSTKROKAR! (tyvärr så äter jag ostkrokar alldeles för ofta)


Gott nytt år på er alla!
Nu blickar vi framåt på ett år fullt av friska hästar massor med utvecklande träningar.

4 kommentarer:

  1. battteriuppvärmda sockar, vars hittade du dom? det lät ju tokskönt ju!!
    har kikat på såna där påsar man lägger i skorna men dom är ju engångs, då blir det ju ganska dyrt i längden om man använder dom typ varje dag!!

    Gott nytt år!!

    SvaraRadera
  2. jag vill oxå ha ostkrokisar ^^

    Hanna jag vill se er på tävlingsbanan 2010 för då kan jag fota er ;) hihi

    SvaraRadera
  3. Sv: Nej, självklart kan man ju inte berömma inne på dressyrbanan! x) jag brukar dock alltid ha några morotsbitar i kavajfickan som jag ger direkt efter ritten! ;)

    SvaraRadera
  4. Haha ja där satte du de rätta ordet. Flintskallig.. När allting var borttaget så kändes det typ som att alla hårstår bara försvunnit, helt naket.. haha :P
    allt bra me dig?
    /lilllillan.blogg.se

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.