söndag 27 december 2009

Fullt upp.

Att ha hästar, eget stall och andra djur på gården det är mycket jobb.
Visserligen så är det här vad jag alltid velat.
Så det är värt det, det är värt varenda missad sovmorgon, varenda gång jag kämpar mot klockan om vi skulle vara bortbjudna
"Jag ska bara ge hästarna mer hö/ta in hästarna/natta hästarna"

Utan hästarna skulle mitt liv vara så otroligt tråkigt och tomt.

Nu ikväll har jag, skottat framför stalldörrarna och stora porten till ladan.
Var tillochmed så noga så jag skottade fram betongplattan som är utanför stalldörrarna, den är rensopad och fin.
Sen har jag försökt tinat vattnet i stallet, utan större framgång måste jag tyvärr säga.
KC´s vattenkopp fungerar, Okuma har vattenhink som alltid (mitt val då jag vill ha koll på hur mycket han dricker) och Prisse fick vattenhink han med.
Dock så är min barnsliga 9åring extremt förtjust i att leka, leka med vatten, leka med allt han kommer åt att leka med, så jag är lite orolig över hur blött det kommer att vara inne hos han imorrn bitti.

Sen när hästarna var inne och Okumas ben var omlagt och Prisse motionerad då tog jag 3 ikeapåsar, en stor säck och snöskyffeln och gick ner till hösilagebalen som står vid vinterhagarna.
Skottade dels vid ingången till KC´s hage samt runt hela balen och mot Billy & Kennys hage.
Sen fyllde jag säcken och drog den till Okuma och Prisses hage och la upp i foderborden.
Sen fyllde jag halva och la den uppochner utanför KC´s hage och efter det så fyllde jag upp 3 ikeapåsar och på något sätt så lyckades jag få upp dom säckarna + snöskyffeln till stallet igen.

Som sagt det är rätt mycket jobb med att ha hästar hemma på gården spec om man ska sköta dom helt själv.

Nu ska jag lägga mig och läsa Ridsport Special som Lisa var så snäll och lånade ut :)

2 kommentarer:

  1. Du är då duktig du hanna som kämpar! Det positiva är juu att man får stooora mukkler ^^ hehhe *eeeller*

    SvaraRadera
  2. sv: asså jag är inte riktigt säker på vad det är egentligen. Det följde med när vi köpte honom. Konsistensen är typ som dedär man smörjer hovarna med, fast lite hårdare. Alla hästar älskar det typ :D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.