onsdag 16 december 2009

Kyligt.

Idag har det blivit ganska kyligt, lite styvt -15 och en hel del snö.

Imorse ringde väckaren 04.45 och då åt jag frukost som snabbast sen på med overallen och pannlampan på och ut och kolla tråden till hagen.
Har insett att dom faktiskt håller sig på ungefär 1/3 av hagen.
Syns rätt väl nu när det är snö.

När jag tog in hästarna nu ikväll så har KC (mest troligt eftersom Prisse nog aldrig skulle våga) tagit sig en tugga av Okumas täcke, visserligen en rätt "bra" reva med skarpa kanter och inget tyg borta så jag har sytt det, men även en del av fodret var borta samt hål i innertyget! PLUS att det hade blivit en mindre reva i hans nya fina innetäcke, eller eg är det inte nytt, köpte det förra året tror jag men då gick han ju ine så hårt så han använde aldrig det.
Men nu matchar alla grabbarna grus i sina caramelfärgade innetäcken med blå kantband, (samma nyans som på väggarna).

Sen hade även vattnet frysit i stallet, trots att det bara är -15 Känns mkt peppande inför den perioden när det lär vara dubbelt så kallt...

Nu vill jag rida och träna och ha perfa underlag och sadlar som passar.

1 kommentar:

  1. Ja, man försöker förstå hur man ska klara sig när de blir galet kallt en längre tid. Huvva.

    vad sägs om vår?

    ...du får gärna rösta på mig hos idatallhed.blogg.se om du vill :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.