söndag 27 december 2009

Snöstorm

Nu börjar visserligen snöfallet att avta men då sjunker temperaturen istället.

Temperaturen har varit stadig på runt -10 nu några dagar och det känns ju helt acceptabelt.
I förrgår var jag ut i byn med Okuma och KC, invigde det nya reflextäcket samt pannlampan.
Oj va vi syntes bra! Känns bra att ha mängder med reflexer, då har jag gjort mitt för att synas bra.

Gårdagen började med bus i hagen vilket resulterade i att Okuma fick ett sår.
KC som är den största bråkstaken i hagen fick stå inne medans jag gjorde klart hans vinterhage.
Den blev riktigt bra! Rejält stolpar, rejält elrep och 3 varv.
Jag kommer nog inte att behöva vara orolig för att hagen är för klent byggd iaf.

Sen på kvällen for jag och Lisa ut och red barbacka med Okuma och KC, mestadels skritt men det blev iaf några meter trav.
Lisa fick känna på KC´s trav.
Måste säga att hon gjorde det bra, hästarna hade täckena på sig, hon hade halkiga skoterbyxor och satt ändå stadigt, men hon höll med om att den var skumpig!
Det är så trevligt att ha nån att rida med.

Sen när vi kom tillbaka blev alla pojkarna borstade och fick mat.
Det är visst inte bara jag som tycker KC upplevs så mkt större än vad han är, Lisa hade gissat på 167-170cm kanske.
Han håller faktiskt på att se trevlig ut i kroppen.

Imorse när jag vaknade så var det mängder av snö ute och snön bara fortsatte att vräka ner :O.
Kan berätta att det inte var enkelt att pulsa omkring i hagen för att se så att tråden i stora hagen var bra.

Daniel har tillbringat eftermiddagen i traktorn med att skotta och ändå har han inte hunnit skotta ridbanan.
Som sagt det har kommit massor med snö!

För övrigt så såg jag en otroligt söt liten dator på Mediamarkt igår.
En rosa liten minidator.


Den var så söt och det stod i princip mitt namn över hela datorn.
Tänk va enkelt det hade varit med en sån liten söt sak och ett mobilt internet.

Nu ska jag ut och ta hand om hästarna.

Ha det gott!

1 kommentar:

  1. Jag såg också den och blev helt kär!!
    Måste ju komma och hälsa på dig och hästarna snart! :) Har ju aldrig sett varken Prisse eller KC "på riktigt" :)
    Kram!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.