torsdag 24 december 2009

God Jul + bild på tidig julklapp.

God jul på er alla läsare.

Kan berätta att jag i dagarna fick hem en tidig julklapp, eller rättare sagt KC och Okuma :)

Det blev en Globus Crincle 17" och 38 i bomvidd.


Red i den för första gången igår kväll, den är lite vid men det var väntat.
Globus 38 är ju riktigt jättevid.
Tror det är första sadeln av dom jag provat som inte glider fram och lägger sig på KC´s bogblad.
Blev dock aninigens förvirrad eftersom jag har 17" på alla mina sadlar och den här är såpass djup i sitsen så jag trodde då definitivt inte att den skulle kännas stor i sitsen men lite stor är den nog ändå.
Men huvudsaken den funkar för hästarna så är jag mer än nöjd.

Idag fick KC även på sig sitt nya vintertäcke, kommer inte ihåg om det är 300g eller 400g fodring men det är halvhals som är väl tilltagen och den ligger inte mot hans bogskav heller.
Han är så himla rörlig i hagen han står nästan aldrig stilla utan han försöker få igång nå bus och funkar inte det så kan man ju alltid jaga dom andra lite, för då rör dom ju på sig ;)
Iaf täcket var riktigt jättefint och bra! Är mkt nöjd :).
Dom kommer att vara så fina när alla har på sig sitt, matchat och klart :)

Dagen ska tillbringas hos mor och far eller iaf eftermiddagen och kvällen.
Ska bli mycket trevligt.

God jul.

2 kommentarer:

  1. Åååå vilken snygg sadel! :O Kommer jag att få se den på seriedressyren? ;)

    God Jul Hanna!

    SvaraRadera
  2. Har du kvar den sadeln? Är du fortf. nöjd? :) Jag är lite inne på en sådan.

    MVH Jossan

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.