tisdag 5 januari 2010

Nytt år nya tag

Nu har det gått några dagar in på det nya året och vissa förhoppningar för det nya året grusades ganska direkt.

Idag har hästarna fått sin tredje Botulism spruta och nu är det 1 år tills nästa gång. Skönt!

Det har även kollats lite tänder, iaf på en häst, men det var inga konstigheter.
Han tuggar korrekt och har allmänt bra tänder.
Känns skönt att höra.


Red KC lite lätt idag med fokus på att vänta på mig och slappna av, vilket han inte alls gjorde igår.
Mkt skritt och lite övergångar till trav, samma där, att han skulle vänta.
Han lyssnade överlag bra och fick mycket beröm.
Hoppas på att det går minst lika bra imorgon.

Annars har hästarna fått vara lös i stora hagen en stund idag och då önskade jag verkligen att Matilda skulle ha varit där med sin kamera.
Prisse och KC galopperade sida vid sida i orörd snö och ljuset låg på så fint och det var ett stort snömoln bakom dem.


Jag har lite funderationer, ang pannband.
Jag hade tänkt att alla tre pojkarna skulle få ha likadana pannband, och jag köpte ett för att pröva, men nu är jag sugen på ett annat.



Det bortersta är KC´s och det närmaste är Prisses, först hade jag tänkt att alla tre skulle ha ett sånt som KC har, snyggt, enkelt..



Nu funderar jag på 3 såna här.. oj hur ska man veta vad som blir snyggast?!

3 kommentarer:

  1. Hehe, jaa alla var ju fina!! Men jag gillar nog det KC har mest för det som är längst ner såg så tunnt ut, det känns som att det kanske inte syns så mycket då?
    Hmm, fröstår att det är ett svårt val! ;)

    Måste ju få se bild på Prisse i det röda sen=)

    SvaraRadera
  2. GAAAAAHHHH jag vill ha ett sånt! :O :O :O Men tränset är ju så j*vla dyrt!!

    SvaraRadera
  3. Jag har ett brunt Artemis träns som jag tycker är jättesnyggt!! Använder det och rider med dagligen även fast jag "bara" rider hemma än så länge;) Hi hi
    Mvh Anna & Tabasco:D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.