tisdag 30 mars 2010

Ordning och reda

Nu börjar det vara lite ordning bland schabraken iaf.
Dock så har 5 st fått fötter och sprungit och gömt sig, kan vara så dom ligger i smutstvättkorgen sen är ju då st på sadlarna.
Sen så tror jag att iaf två vita schabrak är hos mor och far för tvätt (eftersom vi har egen brunn och väldigt järnrikt vatten så får dom tvätta vita saker, det vore ju tråkigt om det skulle bli missfärgat).


Här är en bild som är tagen uppe i den översta hallen i huset och inzoomad så därav den lite sämre kvaliten men det är iaf Okuma som vilar på maten.



Här är alla tre grabbarna igår när dom var lösa på ridbanan en stund.




Bildbevis på att jag har ridit Emmas ponny Mr Amir


Nog med bilder, hästarna har skött sig bra, Prisse skötte sig bäst och idag fick han vara uppbunden i transporten med alla dörrar stängda, även om det inte var en superlång stund.
Fortsätter på samma linje imorgon.

3 kommentarer:

  1. Smart med schabraken :-) Tyvärr vill nog inte anläggningen jag står på att jag sätter ut en klädställning med schabrak ;-) Annars så, kanske något för framtiden om man köper eget stall.

    SvaraRadera
  2. Sv: Haha, det har en förmåga att bli så! Furminatorn samlar ihop allt och sen är det bara att dra ner och slänga på golvet. ;)

    SvaraRadera
  3. Jag skulle helt klart vilja äga en sådan schabraksamling!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.