måndag 22 mars 2010

Mina små hjärtegull!

Superhärligt väder ute idag och Okuma tog en jättefin höger fattning och riktigt trevlig galopp några språng för att sen bli för jobbigt, då blev den platt och tråkig igen.
KC förvånade STORT idag, galopperade riktigt trevligt, lugnt, avslappnat, lyssnade riktigt bra.

Tidigare har fokuset mest legat på att få rätt galopp och att inte fattningen ska vara så explosiv som den gärna kan bli iaf med Okuma.
Idag kände jag att det kanske är dags att börja rida i galoppen, vilket resulterade i väldigt trevliga resultat.
Hoppas det håller i sig så det inte bara var en engångsföreteelse.

På onsdag och fredag blir det träning och även skoning på onsdag för KC.

Prisse löslongerade jag på ridbanan, gick strålande, bytte gångarter som jag ville och gjorde halt, bytte varv osv osv.
Tänk så lite det behövs egentligen.

Vårat transportproblem jobbar vi vidare med och nu har vi haft luckan stängd några gånger och han håller sig lugn, så länge jag är i närheten.
Måste få honom att få mer självförtroende så han inser att han klarar av saker själv.
Hursomhelst, när vi hade öppnat presenningen baktill så stod Danne därbak och jag fram med Prisse och medans vi stod där så stängde jag skötardörren sakta sakta och det accepterade han faktiskt, vilket han inte uppskattade igår.
Men han gillade inte när vi slutade prata.
Men vi jobbar som sagt var vidare.

1 kommentar:

  1. Det var en bild på en häst som vägrade och ungen flög av :D hahah "stannar aldrig"

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.