onsdag 3 mars 2010

En undersökning och en borttagen vargtand senare

Idag var det dags för Lisas häst, Rachel, att åka in till Vännäs Vetstation och få andra vaccsprutan samt få tänderna kollade.
En otroligt snäll häst i hanteringen må jag då säga och vuxit på sig sen hon kom har hon också gjort.
Börjar se väldigt trevlig ut.
Hursomhelst, hon hade tappat en hel del tänder, tänder som hon eg inte ska ha tappat redan, samt att hon hade en pytteliten vargtand.

Väl hemma från Vetstationen så gjorde jag en del sysslor här hemma som tex städa och tvätta.
Sen har jag även varit iväg till Nordmaling för att hämta ut mina nya skor, se och häpna!
Det är inte hästrelaterat!



Senare under kvällen har jag fortsatt städa och tvätta och fixat i stallet.
Har bla tömt all halm i Okumas box och sopat rent, brukar göra det med jämna mellanrum så man får det jätterent och fint, nog för att jag är väldigt noga när jag mockar.

Har dock inte tagit in hästarna än för just i skrivandes stund så skottas taket på ladugården.
Daniel trodde inte att det fanns någon risk för att taket skulle rasa men efter lite övertalning från min sida så blev det skottat.

Jag skulle aldrig förlåta mig själv om det hände något, som man relativt enkelt hade kunnat undvika (relativt enkelt säger jag som slapp vara uppe på taket med min otroliga höjdrädsla, får nästan svindel jag ställer mig på första klivet på en stege).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.