torsdag 18 mars 2010

Rugguggleväder.

Usch, bara för att jag beställde regntäckena i förrgår så ska det vara hemskt väder idag.
Igår var det visserligen fint väder, lite kyligt på morgon när jag red ut med KC i byn.

Sen for jag och Linnea till stan och jag lyckades låta bli att köpa matchande "vinter"täcken till hästarna, det skulle visst va 300 gramsfodring men jag tyckte det kändes så tunt, kanske 150gram på sin höjd?

Hursomhelst, köpte en ny rumsmatta och en dörrmatta till stallet, jag tycker inte om när det dras in skräp i stallet.
Sen var vi på Jula och jag köpte några nya lampor till stallet.
Var även på Elgiganten och dreglade över "min" telefon och en minidator.
GUD vad jag vill ha!

Sen for jag en sväng till Holmsund för att hämta lite saker, bla en fleecejacka som mamma hade köpt som var helt underbart skön! Samt ett par varma tjocksockar.
Sen hade hon även köpt en liten present till mig.
Ett pärlhalsband! Matchar perfekt till mina pärlörhängen!
Tack!

Påvägen hem tog jag en omväg och passade på att hälsa på en otroligt söt liten fröken!
Fröken Z.
Hon ser så trevlig ut nu, en tand har lilla damen tappat åxå :)
Så söt är hon med sin glugg.

Idag har jag varit med Okuma till Nordmalings RK, hade tänkt åka två vändor och ta med KC åxå, men när jag var påväg hem med Okuma så var vädret inte alls på vår sida.
Så jag hoppas på att snöandet och blåsten lugnar sig till ikväll så rider jag KC här hemma istället.
Tycker inte alls om när min planering spräcks.

Okuma var trevlig, på slutet av passet, innan det så var allt och då menar jag verkligen allt livsfarligt.
Det var en spänd häst som gärna ville att jag skulle bära runt honom.
Sen så släppte det och han skötte sig ok, inte så bra som han kan göra men helt ok med tanke på hur passet startade.
Tog även några galopper i varje varv.
Sen travade vi av på långa tyglar.

Nu har jag precis ätit en sen lunch.

2 kommentarer:

  1. Svar: Hehe ne det tycker jag inte :P Är så trött på snö så lite vår är perfekt nu :D

    SvaraRadera
  2. sv: Du kan vara räka hanna :]

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.