söndag 7 mars 2010

Underbara dagar!

Det har varit två helt underbara dagar.
Fredagen bjöd på underbara hästar under dagen sen blev det middag på Umeå Arena , riktigt god middag.
Sen var det dags för Buddy Holly musikalen! Jättebra!

Lördagen ringde väckaren kl 07.00, släppte ut hästarna gav mat och mockade.
Bestämde mig sedan för att rida före frukost, red ut med Okuma.
Det var så lugnt och stilla i byn, när jag var påväg hem då hade två skoterförare vaknat till liv och var ute och busade.

Sen red jag Prisse på banan och han är verkligen så otroligt underbar!
Den känsligaste individ jag träffat men oj så underbar!

Efter det red jag KC och han hade en sån där dag när allting var emot honom.
Ibland är det helt enkelt jättejobbigt att vara KC, bitvis gick det ok.
Det är bara att ta nya tag imorgon, hoppas på en bättre dag för honom helt enkelt.

När hästarna var klara så var klockan runt 12.30 då var det frukostdags!
Efter det for vi ut och åkte skoter, riktigt härligt väder!
For bla till Hössjö och hälsade på Linnea en liten snabbis, sen blev det grillning.
Klockan var nog runt 18 tiden när vi kom hem.

Jag läser som sagt en del olika bloggar, dels vänners/bekantas och dels för mig okända människor.
Anledningen till varför jag läser vänner och bekantas bloggar är för att det är kul att se vad som händer i deras liv helt enkelt, det är inte varje dag man pratar med alla.
Anledningen till varför jag läser ,för mig, okända människors bloggar (eller människor jag vet vilka det är men inte känner) är antingen för att dom är riktigt bra, sunda värderingar, rätt inställning och bra skrivet.
Eller så är det för att dom är så provocerande så man vet inte om man ska skratta eller gråta åt författarens okunnighet och i vissa fall rent av dumhet.
Det är väl en sak om bloggen bara är om författaren, men om det är djur ,hästar, inblandade, då hoppas jag innerligt att det jag läser är bara ren bullshit.

En annan sak jag stör mig en hel del på är alla otroligt onödiga
kommentarer som
"Hej, fin blogg, läs min blogg http://bloggaddress.se"
Eller "Ska vi lägga till varann på bloglovin?"
Såna kommentarer publicerar inte jag då jag verkligen inte uppskattar detta fiskande efter läsare.
Enda anledningen till varför jag skriver är för mitt alldeles egna nöjes skull.
Jag gillar helt enkelt att skriva.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.