tisdag 23 mars 2010

Snart är allt borta!

All snö och is menar jag ju självklart då.

Idag har varit en underbart härlig och varm dag!
Hästarna har skött sig bara fint.

Nu ikväll har jag smort upp KC´s träns inför träningen imorgon, tycker att det ser så mycket trevligare ut om man har ren och fin utrustning, blänkande!

Imorgon ska han även skos, KC´s hovar växer enormt sakta så den här perioden har han fått gå lite längre än dom andra hästarna bara för att hovslagaren ska få något att ta av.

Igår fick jag även en avi om att mina (eller rättare sagt Prisses)transportskydd har kommit och idag fick jag avin om att täckena har kommit.
Täckena får hämtas först imorgon efter kl 16.00.
Så förhoppningsvis har det andra jag väntar på också kommit då, då slipper jag åka flera gånger alternativt vänta ytterligare en dag för att hämta mina paket.


Har insett en sak efter att ha fått prova andras hästar.
Jag accepterar inte:
Att hästen inte svarar för skänkeln och förhållning.
Vill jag ha trav, då ska det ske när jag ber om det, inte efteråt.
Vill jag sakta av, eller minska tempot då ska det ske när jag ber om det.
Basic saker som är så självklara.

Sen en sak utanför "hästeriet" så om jag ber om hjälp eller liknande och får till svar "på en stund" så innebär det till 99,9% att jag går och försöker göra den saken själv även om det innebär att jag halvt dräper mig på kuppen.

Hur kan jag ha såpass mycket tålamod med hästarna när jag är såpass otålig så jag inte vill vänta på hjälp när jag ska göra något?


Har DU tålamod? Med hästarna? Utanför stallet?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.