söndag 28 mars 2010

Hemsk olycka!

Igårkväll kom två hästar lösa och blev påkörda utanför Mariestad.
En av hästarna dog direkt och den andra hade så allvarliga skador så den gick inte att rädda.

Hela artikeln hittar ni här Våldsam Bilkrasch - Hästar dog på vägen

Jag tycker otroligt synd om hästarna och ägaren.


Det här ger mig chansen att predika litegrann om hur otroligt viktigt det är att ha bra staket!
Nu vet jag inte hur det kommer sig att dom här hästarna var lösa, och olyckor kan hända även om man har rejäla och bra staket.
Personligen skulle jag aldrig släppa mina hästar i en hage med dåligt staket.
Jag kontrollerar hagarna varje dag.

Såg ett tips om vad man kan brodera in på hästarnas täcken och eftersom jag är så rädd om mina hästar så vore det inte helt omöjligt med den brodyren på täckena.
"Är jag på rymmen? Ring 070-*******"

Det skulle nog vara bra att ha ett spec ridtäcke med den texten också utifall man skulle flyga av under en uteritt.

3 kommentarer:

  1. Precis, det skulle nog vara himla bra faktiskt. Eller någon slags "namntag" att sätta nånstans med nummer på som man har på kissemissarnas halsband!!
    har inte läst om den olyckan..måste gå in och göra det..

    SvaraRadera
  2. Faktiskt, då syns det ju på långt håll så det är ju faktiskt ännu bättre!! Smart!
    Åh, trött, jobbar kväll men ska till frissan kl 8 så det blev lite sömn inatt..vad gör man inte för att bli lite fin?! :P

    SvaraRadera
  3. jasså? då kanske jag inte ska klaga på att vi har lite snö kvar på våran...vill ju kunna hoppa:p

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.