fredag 2 april 2010

2 April

Wohoo jag överlevde gårdagen utan några hemska skämt!

Det var träning för Okuma kl 9.15 igår morse så det innebar en lite tidigare morgon än vanligt då han måste äta sin frukost i lugn och ro i hagen, annars blir han grinig.

Eftersom det var så länge sedan vi tränade så fick Rebecka sitta upp och rida igenom honom lite.
Okuma är riktigt svag för henne, när han hörde hennes röst när jag gjorde iordning honom, så spetsade han öronen och tittade åt hennes håll.
Som alla andra gånger när jag tyckt att Okuma varit väldigt humörig och jaa han,helt enkelt..
Så kommer vi dit och Rebecka förstår inte alls vad jag menar eftersom Okuma gör allt han kan för att jobba samt är överambitiös.
Det är alltid så, jag kan ha problem med nånting och sen kommer vi dit och Okuma sköter sig exemplariskt.
Som nu då jag har haft "problem" med att Okuma vill böja halsen till vänster i igångsättningen till trav vilket jag inte accepterar och verkligen försökt jobba bort det har slutat i att han går mot min höger skänkel då jag jobbat med att ha honom utåtställd och tillsist har han blivit grinig(are).
Tror ni att han gjorde något sådant igår?
Sen så har Okumas bättre varv alltid varit vänster nu är höger så mkt starkare och bättre.

Satt upp en stund och kände på honom efter att Rebecka hade ridit och då var han mkt trevlig.


Nu imorse har jag börjat mocka hagarna och det är lika roligt varje gång.

Igår fick Billy och Kenny nya halsband

Billy


Kenny

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.