torsdag 11 mars 2010

Trevlig kvällstur.

Igår em/kväll fick jag besök av Emma.
Vi får ut på en kvällstur runt i byn, jag på Okuma, med sadel och Emma barbacka på KC.
Var jättetrevligt med sällskap.
Lastade även Prisse, vi avancerar, igår stängde vi även luckan.

Imorse vaknade jag strax efter 6 och gick ut klädde på hästarna och transporttränade Prisse.
Sen mockade jag och dolade på i stallet, väckte Emma runt 8 tiden och tyckte att hon hade fått sig en rejäl sovmorgon, det tyckte inte hon.

Iaf runt 11-12 tiden for vi in till stan, fick träffa hennes söta lilla ponny, Mr Amir, som iof inte alls är särskilt liten utan snarare maxad D-ponny.
Höll en liten lektion för henne, med fokus på Emmas sits och inverkan.
Tycker båda två skötte sig riktigt bra.

Fick dessutom frågan om jag ville prova honom, tvekade en stund med tanke på min längd osv.
Men eftersom det inte rörde sig om något direkt träningspass utan bara lite "känna på" -honom ridning så satt jag upp.
Helt klart är ponnyer ett passerat kapitel i mitt liv, jag är för lång för att det ska bli något vettigt av det.
Men ponnyn skötte sig trevligt och jag tror att Emma och Mr Amir kommer att bli ett mkt bra team i framtiden.
Det har redan börjat mkt bra.

Efter ridpasset så bjöds det på fika i stallet, då började jag faktiskt fundera över förslaget som Emma gav mig tidigare, att hålla lektion för henne en gång i veckan.
Vet inte om jag vill lova för mycket men det är då inte alls omöjligt att det blir fler ggr, jag har nämligen gett Emma lite hemläxa.
Så det vore väldigt kul att följa upp det.

Efter stallet så var jag och köpte foder på Granngården och gjorde lite andra ärenden i stan, sen tog jag en sväng förbi Travshopen påvägen hem.
Lyckades få med mig 3 nya lädergrimmor hem.
Nu kan dom äntligen matcha igen!
För er som sett hästarna så har ni kanske märkt att Okuma har en tabacfärgad lädergrimma med vit fodring, KC har en svart lädergrimma med vit fodring och Prisse har en helbrun lädergrimma.
Nu fick alla likadana svarta.
Skönt! Gillar verkligen inte alls när det är omatchat.

Nästa sak som står på önskelistan är 3 st likadana regntäcken med fleecefoder och halvhals.
Sen är jag faktiskt rätt nöjd.

Nu ikv fick jag sällskap av Linnea , det är verkligen en heltrevlig tjej!
Vi åt rullkebabsmiddag och såg Dirty Dancing.
Väldigt trevligt med sällskap.

Imorgon blir det att följa med Lisa och Rachel till Nordmalings RK för att släppa lös Rachel i ridhuset och ev löshoppa litegranna, beroende på dagsformen är.
Ska bli spännande.

1 kommentar:

  1. Hihi ja, det hade inte varit helt fel att ha dig som dressyrikus tränikus Hanni :D

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.