torsdag 4 mars 2010

Okumas små vanor

Okuma dricker vatten ur hink, vattenkranen är just utanför Okumas box.
Jag brukar alltid vänta med att fylla vatten åt honom tills alla är inne, då har jag hans boxdörr öppen och hinken ståendes så han kan komma åt den, då dricker han samtidigt som jag fyller på.
Ikväll hade jag fyllt hinken med vatten och ställt in den i boxen precis innan jag tog in hästarna.
Det är andra gången jag gjort om det "misstaget".
Han dricker inte, när jag då tog en annan hink, öppnade boxdörren och fyllde vatten då kom han och drack.

Daniel brukar säga att Okuma är bortskämd men det kan jag verkligen inte hålla med om ;)
En annan sak Daniel brukar klaga på är att jag aldrig går från stallet utan att veta hästarna har druckit(vilket kan ta sin tid ibland).
Men det tycker jag är en helt naturlig sak, dels så vill jag se så att dom får i sig vätska och sen vill jag fylla upp hink/ar helt fullt innan jag går in.
Nu har även Prisse och KC fått vatten i hink ett tag, eller rättare sagt deras krubbor.
Jag använder transportkrubbor, otroligt smidigt, lätt att hålla rent,
dom tas bort när dom inte används.


Imorgon måste jag försöka skotta KCs hage, det hade drevat såpass mkt så han fick kravla sig genom snön när jag skulle ta in honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.