söndag 29 mars 2009

Tröttare än tröttast.

Imorse ringde väckarn kl 07.00. Ut å släppa ut hästarna sen äta frukost, sen började vi pressa hö..
Vi har pressat drygt 10 ton idag och själva pressningen gick smärtfritt och rätt fort tycker jag ändå. Sen blev det en liten miss att pallarna som höet stod på inte gick att ställa in utan vi var tvungen att packa om allt hö och det var rätt drygt.
Måste ge Sofia lite xtra cred för att hon var himla duktig på att jobba, självklart så var alla duktiga och jättesnälla som ställde upp och hjälpte till.

Sen när vi var klara med all pressnig och när vi burit in allt hö så mockade jag och sen så tömkörde jag KC gick rätt bra.. han var lite pigg så han hade lite svårt att slappna av helt. Sen fick Prisse longeras och han skötte sig rätt bra förutom att han fjantar sig på ett ställe, när skuggan kommer framför honom.. det tkr han är läskigt.
Sen longerade jag Okuma åxå sen avre puss å godnatt och nu sitter jag här..

Borde eg sova eftersom jag ska kliva upp rätt tidigt imorn bitti för jag ska på möte med min jobbcoach i stan och jag måste hinna släppa ut och ge djuren frukost och mig själv frukost.


Måste bara säga en gång till att jag har en underbar familj, både mamms och papps och Daniel och Evelina.
Jag tycker om er så himla mkt :)

Nu ska jag lägga mig och bläddra i lite kataloger och fundera på vad jag eg behöver ;) Sen måste jag bestämma om jag sak träna imorn kväll lr inte...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.