söndag 22 mars 2009

Föreläsning

Jepp igår var jag och Emma på föreläsning med Anders Eriksson om hovar och hovvård.
Det var intressant och jag är lite avis på dom som hade fått plats för att träna för honom under både lördag och söndag, det hade varit väldigt lärorikt.

En hel del saker visste jag men vissa saker hade jag itne koll på så det var intressant, önksa bara att fler hade velat engagera sig och lära sig om hästen (hovar då tex) och hästens förutsättningar, och inte bara vilja träna lixom.

Under dagen i går så skrittlongerade jag Okuma och KC och KC sköter sig riktigt bra, hade ju rätt stora problem med att lognera honom förut eftersom han ville ränna runt i 190km/h och utåtställd och skjuta bogarna åt lite överallt och sladda me rumpan.. nu tar han det piano och lyssnar riktigt bra på mig, höjer jag bara min hand (den jag har linan i) så ser man direkt att han väntar på att jag ska ge något kommando... han är fin den grabben :)

Prisse var däremot helt crazy han fick röra på sig sen efter föreläsningen så det var mörkt å läskigt å dom andra var inne och KC blev svårt gullad med av Emma :) Hade itne blivit förvånad om han hade varit svullen i nåt ben imorse eftersom han lyckades dra en repa... men sen skärpte han sig nåsånär iaf :)

Okis skötte sig som "vanligt" ;P

Har även prövat en ny sadle på Prisse men tror den är för rak i bommen... han måste typ ha nåt mellanting.. :S sadeln kostar över 20 papp ny :O ^^

Sen på kvällen så fläskade jag å Emma å somnade i soffan när vi hade sett typ 15 min av en film :O nu ska jag gå å göra nåt vettigt :)
kram kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.