onsdag 4 mars 2009

Han är tillbaka!

Sista tiden har Okuma varit sig själv igen och igår så kände jag att jag kunde lita på honom till 200% efter ridningen igår så skulle jag släppa ut han i hagen och då hoppade jag upp utanför stallet och red till hagen, barbacka å i grimma.. han lyssnade galant...
bör tilläggas att under ridningen så gjorde han skänkelvikningar på lång tygel och gjorde halt bara för att jag ptroade och använde sitsen.. på lång tygel..
han är så himla fin min bästigaste Okuma.. :]

Kc red jag barbacka igår och han var lite pigg.. men kunde jobba på rätt fint i traven.. :)

Prinsessan fick skrittlongeras...

Idag är det drygt för jag ska på startkraftmöte åsså ett infomöte efter det... det är såå drygt för jag vill verkligen itne sitta inne idag! Jag vill göra massor! Jag har lovat Okuma att vi ska rida ut idag... och jaa han förstår vad jag menar :P

sen vill jag ha mitt paket! Nu nu nuuuuu! Det kmer att bli såå najs :)

I måndags så var jag in på jobbet och lämnade tillbaka kläderna och passerkortet... är anställd månaden ut sen är jag oficiellt arbetslös... kmr dock itne att behöva jobba nåt mer innan jag officiellt slutar...

Sen är jag grymt sugen på en minipc men det är inte direkt hög prioritet... nu är det mitt beställda paket som jag vill ha hem nu! Sen måste jag beställa från Börjes åxå... hmmm....
Sen blir det sadelutprovning åsså måste jag lämna in svarta hoppsadeln för å byta stroppar.. dom har spruckit på två ställen så nu använder jag bara dressyrsadeln.. har bara en hoppgjord till den bruna hoppsadeln och det känns lite överdrivet...
Men jag rider ju helst i dressyrsadeln så det är ju lugge :) än så länge iaf... hoppas jag får hem mitt paket å prinsessan blir helt bra då ska jag inviga lite saker :] hoppas på bra underlag på ridbanan :]

Nu ska jag försöka se om jag inte lyckas hitta mig ett par tömmar så jag kan tömköra igen :) Det om något var kul, har ni inte prövat på det så gör det, men ta hjälp av någon som kan första gången.

Igår så tränade Camilla å Payment åxå å jag hade tänkt fara dit me kameran i högsta hugg men började må så himla dåligt så hann bara rida en grabb under dagen å resten blev sent igårkväll när jag mådde bättre.... Drygt att må taskigt.. :S

neee nu ska jag gå och göra något vettigt :D

Ha det bra!

2 kommentarer:

  1. Är dina hästar jämt skadade?

    SvaraRadera
  2. Vad otroligt skönt att han är sig själv igen! :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.