torsdag 26 mars 2009

Så det kan gå

Joo, igår så bytte vi (läs Daniel jobbade medans jag beklagade mig) ut alla vattenrör i stallet. det har varit gamla kopparrör som varit oisolerade. Nu är det utbytt till nån modern slang som flexar lite samt att det är välisolerat så nu borde det inte frysa lika lätt :)
Visserligen går vi mot vår nu men ändå det har varit kallt dom sista dagarna :S inge kul alls vill jag lova...
Från att hästarna ha fått varit nakna på natten ibland när det varit riktigt varmt å bara haft ett 100grams täcke på dagarna till att jag börjar fundera på att antingen ta fram tjockare stalltäcken lr ta fram utetäckena med hals.. men det kändes nästan överdrivet :O det ska ju bli vår och sommar nu ju!

Får se hur det blir med tävlingen på lördag om jag stryker mig och far till vns helgen efter ist... men helst hade jag ju velat fara på båda.. men jaa vi ser väl.. under kan ju inträffa -host host-

Fast om jag ska till vns nästan helg måste jag skita i tömkörningsträningen... tror inte jag hinner båda två eftersom båda är på fm :S (jag är tidsoptimist ibland)

Har suttit och spanat på lite filmer på youtube och jag blir faktiskt himla sugen på att hoppa...! Knasigt va.. Vill ha underlaget framme på ridbanan så man kan börja göra nåt vettigt igen :)
Jag är sugen på att typ gymnastikhoppa... inga höjder utan mest kontrollövningar osv.. men dom brukar ju sluta i övertaggad häst och jag blir bsviken haha men det är inte så konstigt att han blir övertaggad... han ha ju knappt fått hoppa nåt sen jag köpte honom... och dom andra två dom blir alldeles till sig bara dom ser en bom så det kan nog bli ännu mer spännande hehe.. men det dröjer innan det blir hoppning för dom iaf.

Har bestämt mig för att köpa kylslangar så jag kan kyla benen på ett superbra sätt.. måste bara fixa nån form av uppbindning utmohus så dom ska stå där nära brunnen eftersom jag inte har någon vattenspilta i stallet.

Nu ska jag göra något vettigt och hoppas på det bästa.

Jag har mailat och pratat med dom, ev så blir det ett besök där snart... Får se vart det bär av.

Haa det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.