fredag 20 mars 2009

Nytt

Nya stövlar har det blivit (mina vader ser apfeta ut på bilden :O ) det är normal vadvidd (35 cm på vidaste stället och dom är ltie för stora, jag måste ha ridsockar (knähäga) för att dom ska passa. Sen så är det som nå skydd för dragkedjan som sticker ut lite å det gör att dom ser fetare ut åxå :P Men jag är skitnöjd! tkr dom e jättesnygga och sköna att rida i (fick visserligen blödande skavsår när jag invigde dom men ändå det märkte jag först sen :D )

Och här har vi KCs nya bett (21mm tjockt) med nysmörjt träns ^^


Prisse var en busonge när jag provred sadeln
Han bockade å busade en hel del vilket syns lite iaf på bilden va? ;)


Idag så har jag skrittjobbat KC på ridbanan i ganska exakt en timme, han ville itne alls böja sig utan smet iväg ut med bakdelen så fort jag försökte så efter lite jobb så fick jag han precis dit jag ville ha honom och när han förstod (slappnade av) vad jag ville så ökade jag svårighetsgraden och gjorde sluta efter långsidan. Han är så himla fin ibland alltså..
Ser framemot att känna hur han känns imorgon :)

Idag så klippte jag mig åxå, typ 10 cm kortare blev det :O åsså blidde det lugg igen :)
Sen så va ja upp till Jessica och kollade på Mayenne, hon ahr gått upp i vikt, men har ajaj i ryggen :S hoppas utsikterna är ljusa iaf.

Nu ska jag sova godnajt :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.