måndag 16 mars 2009

Mys

Mmm idag var det mys :]
red KC från hagen och upp till stallet i bara grimma :] han va så snäll, stod helt blickstilla medans jag kravlade mig upp och sen så tassade han lungt och fint till stallet :)

Sen så prövade jag nya tränset på Okuma och det var alldeles för stort! :O Det är strl COB!
Så om nån vill köpa ett snyggt träns med remontnosgrimma, det är i svart läder och på pannband och nosgrimma då äre som vitt i mitten, ganska brett åsså svart på sidorna.. det är rätt fränt faktiskt :)

Nu måste jag hitta ett annat träns.. :slash

Aaa iaf, red Okuma barbacka på ridbanan idag och gjorde faktiskt några galoppfattningar åxå, typ andra gången sen han blev frisk lixom :O å då prövar ju jag självklart det barbacka... det roliga var att han tog skänkeln samma sekund jag gav den och det var jag itne beredd på så jag höll på att glida av, tur man har benmuskler och rätt bra balans som gör att man sitter kvar oftast :)

Imorn äre hovslagning som gäller för hela slanten.. :)

Har beställt en ny tävlingskavaj åxå åsså ett par lädertömmar till tömkörningen! :) 16 meter långa:) nu jäklar blire till att tömköra :)

2 kommentarer:

  1. Nejnej, Ohlssons tygaffär!

    Det finns ju ofta ett redan befintligt foder på nosgrimman, så då syr jag helt enkelt fast det nya fodret runt det. Finns inte det så kan man ta i princip vad som helst som verkar lämpligt, jag tog någon form av ulltyg en gång och fodrade runt det. Gick utmärkt!

    SvaraRadera
  2. Ja, det finns bra och billiga lädernålar där. :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.