söndag 16 januari 2011

Vädret är inte på min sida.

Fredagen var en planerad vilodag, när jag vaknade på lördagen så visade termometern -30.
Inte kul, sen mot kvällen så hade temperaturen stigit och var bara runt -10 men då hade det börjat snöa och blåsa ist.
Mot min vilja så fick hästarna stå en dag till.
När jag vaknade imorse så var det full snöstorm ute!
Inte roligt för fem öre! Ridbanan hade totalt snöat/drevat igen.
Kände inte alls för att bege mig ut i trafiken i det här vädret, vare sig på hästryggen eller med transporten för att åka nånstans för att kunna rida inomhus.

Bad Daniel mkt snällt om han iaf kunde skotta en del av ridbanan, han skottade i princip hela banan.

Så Okuma och KC fick sig ett pass på drygt 50 min vardera, i snöstormen.
Det var helt underbart! Satt med ett leende på läpparna och förvånades över att det var bara att rida, dom lyssnade, skötte sig och det var så otroligt jättekul att rida!
Hade samma upplägg med båda hästarna, red igenom LB:1an utan galoppdel, tog ist två fattningar i varje varv efteråt, gick helt ok.

Prisse får tyvärr stå, han är utan skor och efter att Danne skottade så blev det lite smyghalkigt på vissa ställen och det i kombination med blåsten och snön som Prisse inte alls uppskattar, så tog jag det säkra före det osäkra.

Nu längtar jag efter morgondagen!

1 kommentar:

  1. SV oj vad tråkigt:( finns det ingen annan dag du kan gå? Själv ska jag gå torsdag, fredag och söndag

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.