lördag 29 januari 2011

Träning

I torsdags var jag in med KC för att träna för R, det var smockfullt med hästar i ridhuset och KC var så spänd som han bara kan bli, fick jobba järnet för att få honom avslappnad och att vänta på mig men det gick tillslut och vi båda var nog rätt möra efteråt.

I torsdags skrittjobbade jag Okuma på banan, inte alltför höga krav.

Igår fick KC ut och skritta i byn och lite drygt halva turen var han väldigt trevlig och väntade på mig, sökte sig framåt neråt och tog förhållningar på ett mkt bra sätt.
Sen mötte vi ett annat ekipage och han blev lite spänd, det hör inte till vanligheterna att vi gör det.

Okuma fick åka in till Surf och R red han först och ÄNTLIGEN så visade han upp samma kinkighet som han kan göra mot mig, i vanliga fall så brukar han vara en ängel när hon ska rida, eller eg bara när han ser henne.
Mot slutet så satt jag upp och red en stund och han väntade men det krävdes ordentlig ridning för att inte tappa honom.

Idag blir det att skritta ut med Okuma och rida KC ett väldigt lätt pass på banan för att stämma av, sen får vi helt enkelt se hur det går imorgon.
Har nog ännu lägre förväntningar än jag skulle ha i vanliga fall.
Det blir programträning helt enkelt, jag är nöjd bara dom väntar på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.