lördag 8 januari 2011

04.30

Då vaknade jag imorse, vaknade av att min kära sambo snarkade så jag vet inte vad.
Var måttligt nöjd men tänkte att jag kan gå ut och släppa ut hästarna och göra stalljobbet.
Runt kl 10 var jag inne, då hade jag gjort klart allting ute samt ridit Okuma och KC,
dressyr, som vanligt.

Okuma var lite stark från början men släppte efter en stund och var riktigt trevlig.

KC var lite trippig från början och spänd med lossnade sen helt och skötte sig väldigt trevligt.
Han blir så lätt "rinnig" ifall man bara gör en så enkel sak som att byta varv eller ställa om, men inte idag, eller i början betedde han sig så.
Mot slutet så funderade jag lite på ifall jag skulle ta en galopp eller inte, det var ett tag sen och risken att jag skulle stressa upp honom och sen få jobba en del med att få honom avslappnad och fin igen för att kunna avbryta och gå in fanns där.
Men jag försökte att inte tänka på det så utan tänkte mer som "nu byter vi gångart" och inte göra någon stor grej av det.
Underbara KC byter till galopp och rullar på i en jättetrevlig och mkt lugn galopp, jag ställer mig i lätt sits och bara njuter, när jag kände att han blev trött och tänkte bryta av så klappade jag om honom på halsen och tänkte bryta av själv men då var det precis som han fick nya krafter och fortsatte i samma lugna trevliga galopp, det upprepades säkert 3 ggr.
Sen bröt jag av och han fick massa beröm sen joggade vi av.

KC kan vara så himla trevlig när han är såhär fin.

Just nu så ser jag framemot morgondagen och spec morgondagens ridpass.
Ska höra ifall Danne inte kan fota mig och KC lite, spec i galoppen, har bara jättegamla galoppbilder på oss.
Vore trevligt med något nytt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.