onsdag 12 januari 2011

Uteritt i snöyran

Red ut med Både Okuma och KC, runt i byn och långtravade, hästarna skötte sig jättebra, dock inte en bilist när jag var ute med Okuma.
Mkt mindre begåvad människa.

När jag vare ute med KC så blev vi omkörda av en skoter som körde allt annat än lugnt, på byvägen!
Samt att mjölkbilen tutade på oss, varför blir jag ens förvånad?

Såhär såg vi iaf ut ikv, det var så varmt så jag hade ingen reflexjacka utan bara reflexväst.
Oftast har jag svansen flätad så inte svansen ska täcka reflexerna på benen.












Lagomt rund man ser ut med ridoverallen , men den är varm :)

5 kommentarer:

  1. Har du en lampa i pannbandet på hästen?

    Mycket bra med så mycket reflexer! :D

    SvaraRadera
  2. Det där täcket var ju skitbra ju. Mkt bättre än vanliga reflextäcken!
    Idioter som ska tuta...ursch. Då hade jag o Dutt legat i diket...avskyr dumma bil/fordon förare!

    SvaraRadera
  3. Vad är det för overall du har?Såg ju ut att vara hyfsat långa ben på den också eller?

    Jag antar att reflexbenskydden är från hööks?Jag köpte sånna förut men de var för små =(

    SvaraRadera
  4. En del bilister är helt gräsliga :/ Jag vart mött i minst 70 på bya vägen och bilen körde 20-30 cm från hästen trots att jag stod i snödrivan på höger sida vägen :/ Spelar ju ingen roll hur mycket reflexer man har en del bilister kommer alltid vara hänsynslösa dessvärre. Du ser då ut att vara välutrustad med reflexer så tutandet m.m är ju onödigt om något och kan skulle då ha skrämt mina hästar rejält :(

    SvaraRadera
  5. hehe det var inte dåligt med reflexer! är det där ridtäcket bra? det glider inte omkring eller blir stramt på bogen? Har funderat på ett sådant.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.