måndag 10 januari 2011

Morgontrött.

Imorse när jag komme in i stallet så låg KC ner, det i sig är inget ovanligt.
Hämtade täckena från sadelkammaren, började täcka hästarna.
När Okuma och Prisse var klara för att gå ut så hade fortf KC inte klivit upp, dock hade han börjat "stöna" som han alltid gör när han tycker att nåt är både jobbigt och skönt på samma gång.
Så jag tänkte jag går å pratar lite med honom då kliver han nog upp, stod först och hängde över boxdörren, han hade ingen lust att kliva upp.
Då gick jag in i boxen, kliade han lite på halsen och pratade lite mjukt med honom.
Han tyckte det var så skönt.
Sen tog jag fram en godis ur fickan och räckte fram, var lite elak till en början så jag räckte fram den så han nästan kunde nå den, sen låg han och mumsade godis.
Han sträckte på sig allt han bara kunde, godis är ju gott.

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.