torsdag 6 januari 2011

Snöstorm

Från att ha blåst och snöat måttligt har det under dagen övergått till rejäl nederbörd och blåst.
Känns himla skönt att jag hann rida innan det började storma alltför mkt.
Var ute och långtravade med både Okuma och KC.

Red upp till Andbacken med Okuma och tog en lång busgalopp uppför en backe, han skötte sig överlag bra även fast en man med snöslunga och lite senare en annan man med skoter var mkt läskiga.

KC red jag en sväng runt Storbyn med och han var riktigt jättetrevlig ungefär 75% av svängen sen blev han trött och då blir han spänd och vill krypa bakom osv.
Då skrittade vi hemåt och jag fick han avslappnad och trevlig efter en stund.

Eftersom Prisse är barfota fick han vila idag, banan skottades bara för nån dag sen så kan underlaget vara ganska förrädiskt när det kommit nysnö på det skottade, det bästa är om det får frysa fast lite snö på underlaget då är det ganska bra underlag för skritt och trav.
Plus att det blåste en massa, ville inte alls riskera att han skulle bralla iväg och halka.

Det känns tokigt att det är torsdag och jag är klar ute vid den här tiden, känns som att jag inte har ridit överhuvudtaget idag.

Har hunnit skura i stallet under fm också, det blir så fort märken på väggarna och hästarna kliar sig mot gallret så det blir smutsigt.
Ser så tråkigt ut då.


Slänger in en bild från när hovslagaren sist var här, Prisse är så extremt nyfiken och ska se allt vad hon gör.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.