torsdag 17 februari 2011

Lugn dag

Idag har det varit lugnt, började som sagt 11, men dagen har varit lugn och vi fick sluta strax efter 14.
Imorgon ska chefen ringa under fm men som det verkar nu så blir det runt 11 imorrn med.
Imorn ska jag sluta kl 14.00 för att åka och klippa mig, vilket behövs.

Imorse hann jag fylla hösäckar samt mocka, även släppa KC på ridbanan och löslongera honom, och till min förvåning så när jag smackar och säger "Gaaallooopp" så rullar han över i galopp, i båda varven.
KC har alltid haft problem med höger galopp och valt att antingen inte ta den eller ta vänster. (eg så har han väl haft problem med bägge galopperna eftersom hon som ägde honom innan mig aldrig någonsin hade fått honom i galopp, och Okuma tog det ungefär 1 år innan jag såg att han galopperade i hagen, så travsäker är han)
Efter några språng, ungefär halva volten så ptroade jag och han bröt av och stannade och han fick en godis och beröm.

Fortf så lever jag på känslan efter gårdagens ridpass på Okuma och Prisse, så otroligt fascinerande att så lite ger resultat.
Red som sagt öppna i skritt och trav med endast säte och vikt, i sluta behöver jag lite ben men ändå.

När man vet att det behövs så otroligt lite för att kunna påverka så inser man hur fel det blir ifall man inte har en bra sits, det behövs så lite.

Sitsen kan man aldrig jobba för mkt med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.