tisdag 15 februari 2011

Behagligare.

Temperaturen steg under dagen och håller sig fortf på en drägligare nivå, -20.
Alla tre hästarna skrittjobbades på ridbanan, jobbade med öppna och sluta och väldigt mkt fokus på min sits och hur jag lägger vikten.
Gör jag rätt så gör hästarna rätt för minimala hjälper.
Red barbacka vilket förenklar det hela tycker jag.

Tycker det är väldigt nyttigt att rida barbacka och verkligen känna efter hur man sitter och tänka på hur man inverkar, små saker som kan verka obetydligt spelar ofta stor roll.
Man kan aldrig jobba för mkt på sin sits.

Ikv har jag även lagat hage, Okuma är en bråkstake som älskar att retas med dom andra över staketet, dock inget större som hade hänt med hagen, en isolator fick jag byta ut.

Har fyllt hö för 2 dagar nu, skulle behövt hitta fler stora säckar som är av modellen tåligare, att ha hösilage i.
Hade verkligen varit guld ifall jag hade kunnat göra iordning allt hö på en helgdag och sen sluppit stå ute vid balen och fylla säckar under kvällarna.

Prisse fick åka en sväng i transporten på ridbanan, det gick både bra och dåligt.
Han fick ett mindre utbrott vilket resulterade i att han satte sig, men han var kontaktbar och inte alls sådär hysterisk som han varit tidigare.
Han ställde sig upp efter en stund och vi åkte en liten bit till och han fick lugna ner sig innan vi gav oss för dagen.
Han är rätt fascinerande ändå, han tänker så det knakar.
Han är ungefär som jag, tänker och verkar analysera sönder saker i småbitar.

I helgen är det en klubbtävling i hoppning på en av klubbarna här i närheten, funderar på att åka dit och försöka fota nånting, har nämligen aldrig fotat nån som hoppar än.
Ska se ifall det är någon jag känner som ska vara med och om det skulle finnas intresse att jag kom dit, med kameran i högsta hugg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.