torsdag 24 februari 2011

Bus!

Nu ikv fick hästarna vara lös på ridbanan, KC fick busa själv medans Okuma och Prisse fick vara tillsammans.
När Okuma och Prisse busade runt så slog det mig,
"Himmel vilka snyggingar till hästar jag har!"

Dom showade och va riktigt flaschiga!

Dock var Okuma väldigt "mammig" och så for han hade gjort en runda så kom han och ville mysa, Okuma är rättså svartsjuk så han ville inte alls ha Prisse nära mig.
Han är så söt.

Det syntes att Prisse gillade att ha bra med fäste för han showade och busade rejält!

KC var mest bara tråkig, han travade runt, runt,runt.
Men det syntes att han tyckte det var skönt att få ladda ur lite, himla tur jag har en såpass stor ridbana.

En ny gummimatta är beställd till transporten och jag hoppas innerligt att den kommer imorgon, för issåfall så blir det mattbyte i transporten imorgon kväll.
Ska bli skönt med en ny och bra matta, som är spec gjord för hästtransporter.

KC myser med BOT pyjamasen + vanliga innetäcket, måste verkligen hitta nya stalltäcken åt dom.
Dom från Hööks var inte alls bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.