fredag 25 februari 2011

Ekonomisk kris.

Det är ekonomisk kris i Umeå Ryttarförening. Forsätter jätteförlusterna hotar konkurs inom tre år.

- Jag tror inte att vi överlever fyra år om det fortsätter att se ut så här, säger föreningens ordförande Roy Andersson.

Föreningens verksamhet gick back 714000 kronor 2009 och 441000 kronor i fjol. Även om URF har ett bra eget kapital är siffrorna alarmerande.

- Vi förlorar jättemycket och kan inte fortsätta så här, säger Andersson.

Flera orsaker
Som anledning till förlusterna listar Andersson flera orsaker. Det finns för få ponnyryttare i verksamheten, intäkterna från Forslundagymnasiet har minskat samt att både el- och foderpriserna har skjutit i höjden.

Är det utgifterna som är för stora eller har ni för lite intäkter?

- Det är en kombination som jag ser det. Det är klart att vi kommer att se över våra utgifter, men vi är inte ute efter att höja våra abbonemangs eller uppställningsavgifter.

VK.se

Berör inte mig alltför mkt eftersom jag är Surfare, men det är tråkigt, för det är en fin anläggning.

1 kommentar:

  1. Är också Surfare så det berör inte mig heller...Men det är tråkigt ändå.

    Dock tror jag att många ridklubbar är i samma sits och då får de tyvärr höja avgifterna varese de vill eller inte för att överleva:S

    Mvh Anna & Tabasco:)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.