torsdag 17 februari 2011

Förbaskat kul!

Igår kväll fick sig Okuma och Prisse ett pass på banan , fortf -20 och då är det trevligare att rida barbacka med täcke på hästen.
Hursomhelst, jobbade vidare med öppna och sluta och även öppna i trav.
Det gick riktigt bra att rida igår och det är verkligen fascinerande hur mkt man kan påverka med sits och vikthjälper.
Jag satt med ett leende på läpparna mest hela tiden och tyckte att livet är underbart.

KC fick sig en uteritt runt i byn, joggade på i trav och varierade formen men han gick i huvudsak lång, låg och avslappnad.
Jobbade även där med öppna längs byvägen. Sista biten jag red blev han upp i varv så jag vände och red tillbaka en bit och så fort jag hade fått honom avslappnad så berömde jag och satt av och sen promenerade vi tillbaka.



Det är något jag för det mesta gör, går sista biten, lättare lite på sadelgjorden och bara tar det lugnt.
Tycker det är en trevlig avslutning på ett ridpass för både häst och ryttare.

Idag börjar jag jobba kl 11.00 pga branden igår.
Bad Daniel släppa ut hästarna imorse och det sa han att han skulle göra ifall han inte försov sig.
Vem tror ni vaknade först vanlig tid och sen halv 6 imorse och då väckte jag Danne så han skulle släppa ut hästarna sen somnade jag om en stund.


Ikv blir det dressyrträning om det inte är snorkallt/dåligt väder/väglag.
Iof är träningen inomhus, men allting blir så mkt skörare ifall det är riktigt kallt ute.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.