söndag 14 november 2010

Träningsschema!

Igår efter Corepasset så pratade jag med tränaren och har nu lagt upp ett träningsschema för att träna hela kroppen, känner mig faktiskt rätt entusiastisk.
Ska bli kul och att se om det blir någon skillnad i övriga sysslor jag gör :).
Främst ridningen då såklart.

Efter träningen så red jag ut med Prisse och Okuma, red ut den långa svängen i byn på drygt 1 timma, var riktigt trevligt.
Så härligt att kunna rida över ängarna till byn istället för att måsta rida längs vägen.
Hade tänkt rida KC efter middagen men jag fick ett riktigt otrevligt yrselanfall, låg på golvet med en känsla av att vilja hålla fast sig.
Mkt obehagligt, tur nog så gick det över efter att ha tvingat sig upp och igång igen.
Skippade dock ridningen av KC.

Idag efter att jag hade släppt ut dom så gick jag och la mig direkt igen och sov till kl 13.00!
Nu på em så har jag skurat stallet och bättrat på fläckar där det blivit bortsparkat färg osv.
Ser så mkt trevligare ut när det är rent och snyggt och färg där det ska vara färg!

Nu har jag ätit middag och ska tvätta lite för att ser gå ut i stallet igen och städa i ladan, för ikv kommer Danne hem med 3 halmbalar.
Först ska en dålig halmbal bort sen in med dom nya.

Sen blir det nog lugnare pass på ridbanan för Okuma och Prisse och förhoppningsvis en mys skritttur med KC.

Eller om jag tar och klipper Okuma först för att sedan se hur mkt tid det blir över och rida efteråt.
Skulle vara skönt att ha fått honom klippt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.