onsdag 10 november 2010

Kul med snö

Fler än jag som tycker det är jättekul med snö.



Det är filmat med min mobil i snö och blåst.
Tänk att det ska upp 6 st såna lampor som dessutom ska sitta mkt närmare banan än vad den där gör.
Det är alltid svårt att fota när det inte är dagsljus eller riktigt jättebra belysning så jag tycker det ser mer "skumt" ut än vad det är.


Nu ikv när jag red Okuma så gjorde han mig förvånad!
Jobbade igenom lite lätt i skritt sen trav sen tänkte jag att jag skulle göra en fattning i varje varv.
Vänster gick jättefint gallopperade några språng och sen bröt jag av och hittade tillbaka till en relativt ok trav.
I höger varv tog han fattning fint men efter två galloppsprång så bockade han!
Jag kan inte alls komma ihåg när han gjorde det senast, om han nu har gjort det med mig!
Han brukar bli lätt fram, inte bak.
Men jag bara skrattade åt honom och bröt av till trav och hittade tillbaka till en ok trav.

Ikv har Danne hämtat en till hösilagebal också så nu finns det igen, Okuma och KC fick nämligen äta torrhö under dagen efter en lien miss i planeringen.
Men det gör ju inte särskilt mkt då dom äter det under nätterna också.
Så dom är vana vid både hösilage och torrhö.

Imorgon är det träningsdags igen för min del, ser faktiskt framemot det litegrann.
Är skönt att ha kommit igång.
Får bara hoppas på att det ger resultat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.