måndag 22 november 2010

Buse!

Nu har jag precis kommit in från stallet.
Alla tre skötte sig bara fint, överlag.

I höger galoppen så pep Okuma till och började bocka och höll på ungefär halva långsidan (alltså runt 30 m).
Han hade öronen superspetsade och jag kunde inte annat än skratta högt åt min levnadsglada häst.

KC jobbade jag lång och låg överlag för att plocka upp en aning och sätta lite mer press på rygg och bakben en kortare stund för att sen återgå till lång, låg och avslappnad.
Han har , och kommer mest troligt alltid att ha problem med att han blir spänd.
Men det är något som har blivit mkt bättre och ännu bättre ska det förhoppningsvis bli.
Vissa dagar är han så underbar så det finns inte, för att nästa dag vara så spänd och livrädd för allt så han knappt kan skritta avslappnat.
Dom dagarna har på slutet kommit alltmer sällan, vilket är ett bevis på att jag iaf gör något rätt med honom.
Han är en väldigt speciell häst, vilken av mina tre är förresten inte det?

Prisse fick sig ett skrittpass, med fokus på avslappnad skritt samt öppna/skänkelvikningar.
Skötte sig bara fint, han har faktiskt en rätt trevlig skritt när den väl vill visa sig.


Idag på jobbet så såg jag en rätt rolig lapp, det är ju ganska vanligt att det brukar sitta infon om influenser som går på toaletterna, så att man ska bli extra nogrann att tvätta/desinficera händer osv.

Är det någon av er som råkat ut för den här typen av influensa?


(det går att klicka på bilden för att få den större, då kan man läsa vad som står)


Nu ska jag packa träningskläderna sen blir det sova, imorgon är det nämligen träning för min del som gäller!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.