tisdag 9 november 2010

Sadelmakare

Idag har jag varit med ena sadeln , crinclen, till sadelmakare för att byta alla fyra stroppar eftersom dom varit så himla ojämna! Men så är det väl, globus är ju en rätt billig sadel även om crinclen är lite dyrare/bättre, iaf enligt mig. Hursomhelst
Hon höll med om att dom var väldigt ojämna men inte särskilt slitna så hon ändrade bara om fästena så dom bakre stropparna kom högre upp. Så ist för en tusenlapp som de skulle kosta med 4 nya stroppar så blev det bara en hundring! Huvudsaken är att dom är jämna då är jag nöjd. Förra gången jag anlitade henne för samma sak, på wintec sadeln så tyckte hon det var helt onödigt men att hon skulle göra det om jag ville. Nu sa hon uttryckligen att det absolut inte behövdes. Så då fick det bli en justering bara .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.