måndag 17 maj 2010

Underbar dag som tillbringades på hästryggen

Dagen börjades med att jag lyckades försova mig en hel halvtimme så fick lite brått ut till hästarna, inte för att dom sa så mycket.

Gjorde undan stallet och åt frukost.

Sen var det så himla varmt och skönt så det blev shorts och t-shirt och sen en barbackatur runt i byn/skogen på ca 1½ timma.
Efter det for jag ut med KC samma runda, dock så hade det blivit ännu varmare då så KC svettades rätt mycket av att lufsa på i skritt, ett tag var jag nästan orolig att det skulle bli åska men sen kom det lite härliga fläktande vindar.
KC fick bli avspolad när vi komme hem vilket uppskattades väldigt mycket.

Efter middagen blev det faktiskt en liten powernap för jag var så trött efter att ha varit ute i värmen hela dagen.
Sen när jag vaknade så hoppade jag i ridkläderna och red Prisse på banan, skötte sig helt ok.
Kom på mig själv när jag skrittade av att "jag vill träna, nu nu".
Om man har dom tankarna efter ca 4 timmar på hästryggen då har man nog ett rätt så starkt intresse.

Jag hoppas Danne kommer hem snart så jag kan packa sadeln och ta reda på vad frakten blir.
Då blir jag helt Winteclös :O fast det är ju bara dumt dom ska ligga här hemma till ingen nytta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.