onsdag 5 maj 2010

Underbar dag!

Trots väldigt ostadigt väder, blandad snö/hagel, solsken och regn så var det en väldigt bra dag.

Tog med KC på träningen och han skötte sig super! Men jag lovar att det är mycket häst att rida!
När han är igång och jobbar så är det ingen lek att sitta på honom.
För min del var det en himla tur att det inte blev fotat/filmat eftersom jag var högröd i ansiktet och flåsade som jag vet inte vad när han gick som allra bäst.

Sen fick han bada, mina hästar brukar gå nakna ute och älskar att rulla, så det blir en del bad för att ha dom någorlunda rena.

Efter träningen var jag så mör så jag vilade en stund faktiskt, sen for jag ut och red Okuma som skötte sig jätte trevligt, dock var det ingen hit att fara längs grusvägen då den nyligt fyllts på med grus, bortvägen gick bra men hemvägen var jobbig tyckte Okuma.
Hur som helst så var det underbart att rida ut med honom och han väntade på mig.

Upptäckte även att jag nött sönder mina stövelskaft, kanske dags att inse att dom är slut?
Men dom är ju så sköna!

Nu sova, en ny dag imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.