onsdag 26 maj 2010

Ren och nyfriserad

Igår fick Prisse bli ren och lite friserad.

Det blev att klippa svans, man och lugg.
Att klippa luggen rakt av är kanske det fulaste jag vet.
Försöker alltid klippa så den ser orörd ut men ändå välvårdad.
Gick bra igår igen :)
Jag brukar faktiskt inte klippa vare sig hovskägg eller runt hoven.
Har nog aldrig gjort det heller, hur lång tid tar det att växa ut?
Ifall man skulle prova.

Idag ska jag köpa en ny sax, mer rengöringsmedel, höra om hästaffären kan ta hem det underbara skimmelschampot som jag avgudar.

Ska prova att köpa ett allergimedel, tex Clarityn eller liknande.
Bara för att prova, inte för att jag egentligen tror att min förkylning skulle vara någon allergi men börjar vara lite less på att känna mig krasslig och orkeslös.
Så vi provar väl.

3 kommentarer:

  1. Hej!
    Jag har en gps-löparklocka, som man sedan för över via usb till valfritt program. Typ jogg.se eller Garmin Connect (som jag lagt upp i bloggen) eller någon annan löpar-träningsdagbok.
    Tidigare tog jag bara tid med mobilen och sen ritade jag ut kartan i eniro också räknade min löpardagbok ut snitt-tempot och så.
    Har du en Ipod? För till den finns det en grej som heter typ Nike+ Sportskit, den kostar typ 275kr, och då mäter den sträckan, tid och visar hastighet. Tänkte köpa den först men i och med att jag inte har någon Ipod så blev löparklockan billigare så då fick det bli den! =)

    SvaraRadera
  2. Hejsan och tack snälla för din kommentar på bloggen! Bloggen är upplåst igen så du behöver inget lösenord :o) Välkommen tillbaka :) Ps. Vilken trevlig blogg och snygga hästar du har!

    SvaraRadera
  3. nääääää!!! :O man får bara rycka pannluggen.. inte klippa!!!!!

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.