tisdag 25 maj 2010

Lilla kissemissen

I förrgår tror jag det var, var jag ute och pillade på med sommarhagen, hästarna fick även gå en stund och mumsa gräs när jag var klar.

Det var dock inte överdrivet lätt att spänna tråd och fixa stolpar när jag hade en katt runt benen hela tiden och varje gång jag hukade mig ner hoppade han upp i knäet och la sig tillrätta.







Det är nog inte dumt å vara kissekatt.

Är nog inte alltför dumt att vara häst heller.


Jag står precis vid grinden där det är upptrampat.


Men Okuma red jag en väg i skogen som jag inte brukar rida så himla ofta, det blev allt som allt ungefär 7½ km, mycket trav.

Kc och jag tog en väg i skogen, som jag inte ridit tidigare men vi var tvungna att vända när det var nåt som såg ut som en bro.
Dock ska jag försöka få med mig sällskap så kan man släpa bort en del bråte,för diket var inte alltför djupt eller brett heller så det går nog att ta ett kliv/skutt över.
Lyckas jag med det så kan jag rida låååångt! Riktigt långt.
Blir att packa väskan och ta med fika nån dag längre fram i sommar issåfall.
Iaf eftersom den vägen inte lyckades så vände vi och red en bekant väg istället, nästan en mil blev det 9,8 km.


När det var dags för Prisse så hade jag så ont i nacken och huvudet så han fick bli longerad.
Önskar verkligen att min förkylning släpper snart så jag orkar med att göra allt jag ska/vill.

1 kommentar:

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.