torsdag 6 maj 2010

Fullt upp

Idag har jag först varit till Nordmaling sen Umeå.
I Umeå har jag ränt runt bland affärer för att hitta dragkedjor, vilket jag lyckades.
Har även varit in och frågat på 3 olika skomakerier för prisuppgift att laga mina gamla stövelskaft, dock så verkar det inte alls löna sig, så om jag vill ha kvar mina älskade (upp)nötta stövelskaft så måste jag nog laga själv på nåt sätt.

Var även en sväng på travshopen och kikade om skimmelschampo men dom hade inte den sorten jag ville ha, så jag hoppas innerligt att jag inte slängt bort flaskan.
Köpte en pälsglans, himla smidigt att ha i såna här tider med lera.
Mycket enklare att få bort smutsen.
Dom hade extra stora flaskor(Showsheen) på över en liter för samma pris som förut. Det uppskattas, måste dock prova TIB pälsglansen har hört den ska vara riktigt bra.


Fick även höra idag (jag vet att jag är sen) att Horze här i Umeå har stängt.
Dom blev inte långlivade, i december förra året öppnade dom.

Igår när jag hade kommit hem med KC och öppnar luckan och ser hur han står när han åker transport.
Han är verkligen för söt!



Där har vi en nyduschad bredåkare! Men då står han som ett ljus också, vissa gånger när jag haft bråttom att komma iväg hemifrån så har jag verkligen fått fundera på om jag verkligen lastade hästen eller om jag åker med tom transport.

Hästarna skötte sig bara fint.

När jag var påväg hem från stan så blev jag omkörd av två brandbilar.
En fastklämd i trafikolycka.

5 kommentarer:

  1. Det är en vid (32) Den passar verkligen riktigt bra. Behövde inte padda upp den som jag trodde att jag skulle behöva. Hon har rum att bredda, men den faller inte ner och ligger väldigt stilla. Ska diskutera lite mer kring den imorgon med Hanna vad hennes åsikt är. Själv är jag väldigt nöjd. Helt klart en stor omställning från min egen sadel! Men det som inte dödar, det härdar! Leta vidare så hittar du någon snart.

    SvaraRadera
  2. va, har horze stängt? Så tråkigt, mormor kommer idag hon ville på horze imorgon. synd!

    SvaraRadera
  3. Men Hanna, de har slutat med Horze och kommer att öppna igen nästa vecka med bara egna märken för att få ett bredare utbud!!

    SvaraRadera
  4. Jäklar vad påklädd häst... :)

    SvaraRadera
  5. Beffa: Har du lösenord på din blogg nu? :O

    Ida: Ahaa det visste jag inte, hoppas det går bättre för dom då.

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.