måndag 3 maj 2010

En sko borta!

Nu ikväll så tog jag fram hinderstöd och bommar och Prisse lyste upp och gnäggade konstant! När jag hade byggt klart, det blev en studs på tre hinder så gick jag en stund med Prisse och han var så taggad! När det sen var dags för att släppa han så behövde jag i princip inte göra något annat än stanna han ibland... Några gånger så vände han direkt han landat och kom på studsen igen, jag hade ingen avspärrning eller nåt sånt, han gillar att hoppa och han är så galet kvick i benen! Förstår inte hur han kan vara så otroligt kvick! Han lyckades hoppa lös en sko, tur att hovslagaren ska komma imorgon :-). Sen var det kcs tur och han är ju för söt! I vänster varv gick det jättebra i höger varv ville han gärna bryta ut men han har ju knappt löshoppat nåt tidigare så plus att hans starka varv är vänster.

1 kommentar:

  1. härligt att höra :) men det går faktiskt hoppa i dressyrsadel även om man inte får så bra stöd!! jag hoppade upp till 110 med min dressyrsadel iaf, nu har jag skaffat mig en hoppsadel! vilken av hästarna är det som älskar hoppningen? :)

    SvaraRadera

Det går utmärkt att kommentera bloggen enkelt och smidigt,
och kommentarer är alltid välkomna så länge de håller god ton.